تاسیس نخستین پالایشگاه پلاسما در مصر

محمد عوض تگ ‌ادین، مشاور رئیس‌جمهوری مصر در امور بهداشت و پیشگیری، از تاسیس نخستین پالایشگاه پلاسمای خون در این کشور خبر داد.

به گزارش وب‌سایت خبری ایندیپندنت مصر، او در گفت‌وگوی تلفنی گفت که امروزه پلاسمای خون بسیار مهم و حیاتی است چراکه بسیاری از بیماران خاص و جدی به آنتی‌بادی و داروهای مشتق‌شده از پلاسما نیاز مبرم دارند.

او در ادامه تاکید کرد که پروژه ایجاد نخستین پالایشگاه پلاسما در مصر که دولت قاهره از دو سال پیش برای آن تلاش و برنامه‌ریزی کرده، به معنای واقعی کلمه پروژه غول پیکری است.

مشاور رئیس‌جمهوری مصر ادامه داد: ما پیش از این مشتقات پلاسما را با صرف میلیاردها پوند وارد می‌کردیم چراکه نجات جان بسیاری از بیماران در گرو این واردات بود. به همین دلیل با دقت فراوان و تحقیقات گسترده یک شرکت بین‌المللی غول پیکر را برای کمک به بومی‌سازی انتخاب کردیم.

تگ ادین گفت: برای راه‌اندازی این پروژه دو کارخانه در حال تاسیس است که هم فرآیند جمع‌آوری پلاسما را انجام می‌دهیم و هم داروهای مشتق‌شده از پلاسما را تولید خواهیم کرد.

مشاور رئیس‌جمهوری مصر در ادامه افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد از بیماران با این روش درمان شدند و این در حالی است که برخی دیگر از بیماران دچار مشکلات مغزی و ریوی شدند.

در کشور مصر با جمعیتی حدود ۱۰۶ میلیون نفر هر فرد می‌تواند در سال ۱۰۴ بار پلاسما اهدا کند. سن مجاز اهدای پلاسما در مصر 18 تا 60 سال است و حداقل وزن 50 کیلوگرم است.

سیستم بهداشت و درمان مصر نخستین همکاری بخش دولتی و خصوصی خود را با شرکت گریفولس و با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی آغاز کرده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *