تولید پلاسما باعث صرفه جویی ارزی می‌شود

رئیس سازمان انتقال خون کشور گفت: ما بودجه‌ای مستقل در لایحه بودجه دولت داریم که بر اساس درآمد حاصل از تولید پلاسما توسط خود سازمان و میزان صرفه جویی ارزی دارو تامین می‌شود.

به گزارش دایا آرین دارو، جمالی گفت: ظرفیت تولید پلاسمای سازمان انتقال خون حدود ٢٠٠ هزار واحد است که با افزایش بهره‌وری امیدواریم بتوانیم این عدد را به ٢۵٠ هزار واحد برسانیم.

او ادامه داد: بودجه سازمان انتقال خون بودجه‌ای مستقل است که بخش اعظم آن بر اساس درآمد خود سازمان است یعنی درآمد سازمان از محل صرف جویی ارزی بعضی دارو‌ها که با پلاسما تهیه می‌شود، تامین می‌شود.

رئیس سازمان انتقال خون کشور افزود: در گذشته بعضی دارو‌ها برای تولید نیازمند پلاسما بودند که به دلیل نبود پلاسما در کشور واردات صورت می‌گرفت، اما اکنون به دلیل تولید پلاسما توسط سازمان خون دیگر نیازی به واردات دارو نیست و صرفه‌جویی ارزی انجام می‌شود. بر اساس میزان ارزی که صرفه‌جویی شده، درآمد سازمان تعیین می‌شود.

جمالی گفت: امسال ۳۵۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از تولید پلاسما در کشور و صرفه‌جویی ارزی دارو برای سازمان مشخص کرده‌اند که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای بودجه سازمان است، البته نیاز ما بیشتر از این مبالغ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *