سردخانه استراتژیک پلاسما در اراک راه اندازی می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از تصویب ایجاد سردخانه پلاسما و پایگاه انتقال خون در سفر رییس‌جمهور به استان مرکزی خبر داد.

دکتر ریتا ظهیری افزود: در سفرهای رییس‌جمهور تعریف پروژه صفر وجود ندارد و مبنا تکمیل طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند اما با توجه به شرایط استان که برای مقامات تبیین شد درخواست انتقال خون به نهاد رییس جمهور اعلام و مصوبه این نهاد اخذ شد.

او با بیان اینکه از پلاسمای خون در تهیه داروهای بیولوژیک استفاده می‌شود که بسیار گران قیمت هستند، اظهار داشت: سردخانه پلاسما از منابع استراتژیک به شمار می‌رود و جایگاه ملی دارد و قرار بر این مهم است تا در تمامی استانها، از ظرفیت سردخانه پلاسما استفاده شود.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: امکان ذخیره‌سازی پلاسما برای هیچ استانی وجود ندارد اما تا سنوات آتی امکان نگهداری در چند سردخانه استان فراهم خواهد شد.

دکتر ظهیری افزود: همچنین در شهرستان خمین نیز اعتبار قابل قبولی برای ساخت پایگاه انتقال خون در این شهرستان در اختیار راه و شهرسازی به عنوان متولی ساخت و ساز در نظر گرفته شده است.

دکتر ظهیری افزود: توسعه زیرساخت های سلامت در استان مرکزی درحال تکمیل است اما به موازات آن پیشرفت در سایر بخش‌ها حاصل نشده و پیش بینی می‌شود در سال های آینده با توسعه کمی و کیفی در خدمات درمانی در استان، نیاز خونی به ۲ برابر افزایش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *