نبض بازار پلاسما در دستان شرکت گریفولس

شرکت اسپانیایی گریفولس اعلام کرد که پس از تکمیل مالکیت شرکت آلمانی بایوتست، این شرکت چندملیتی  اداره و مالکیت بزرگ‌ترین شبکه خصوصی مراکز جمع‌آوری پلاسما در اروپا را در اختیار دارد.

برای نخستین بار سپتامبر سال گذشته گریفولس از قصد خود برای خرید شرکت دارویی بایوتست، آلمان به مبلغ 6.1 میلیارد یورو خبر داد. این شرکت دوشنبه گذشته پس از تکمیل و نهایی‌شدن این قرارداد در بیانیه‌ای تاکید کرد که به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جمع‌آوری پلاسما در جهان تبدیل شده است.

رایمون گریفولس رورا، یکی از مدیران این شرکت گفت: این قرارداد سبد درمان‌های مشتق از پلاسمای ما را بزرگ‌تر و توسعه محصولات جدید در این حوزه را نیز سریع‌تر خواهد کرد.

گریفولس یک شرکت چندملیتی است که در زمینه داروسازی و تولید مواد شیمیایی فعالیت می‌کند. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاسمای خون و محصولات مرتبط با آن، شامل ایمونوگلوبولین، آلبومین، فاکتور هشت در اروپا شناخته می‌شود.

شرکت گریفولس در زمینه ساخت دستگاه‌ها، ابزار و تجهیزات پزشکی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

این شرکت همچنین یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان واکنش‌گرهای موردنیاز آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، به‌شمار می‌آید.

طبق گزارش‌های منتشر شده، پس از خرید شرکت آلمانی بایوتست، تعداد مراکز جمع‌آوری پلاسمای این شرکت به 87 مرکز تنها در اروپا رسید که ۵۸ مرکز متعلق به گریفولس و ۲۹ مرکز متعلق به بایوتست است.

با این ادغام اکنون این شرکت اسپانیای سالانه ظرفیت پالایش 20 میلیون لیتر پلاسمای ترکیبی را دارد.

این در حالی بود که ظرفیت این شرکت در سال 2007 میلادی تنها 3.6 میلیون لیتر در سال بود که از طریق سه شرکت انجام می‌شد. گریفولس در آن زمان تنها در بارسلونا، لس‌آنجلس و کارولینای شمالی فعالیت داشت.

اما این شرکت امروزه تنها در ایالات متحده آمریکا دارای 230 مرکز پلاسمافرزیس است که سالانه 5.8 میلیون لیتر پلاسما جمع‌آوری می‌کنند.

این شرکت که دفتر اصلی آن در بارسلونا واقع شده است، در سال 2015 میلادی رقمی بالغ بر 3.93 میلیون یورو درآمد داشته است. سود خالص این شرکت اسپانیایی 532 میلیون یورو است و بیش از 21 هزار نفر در سراسر اروپا و آمریکا پرسنل فعال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *