نجات جان 1.5 میلیون استرالیایی با اهدای پلاسما

هر ساله 1.5 میلیون استرالیایی به داروهای مشتق‌شده از پلاسما نیاز پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش ای‌بی‌سی نیوز، بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، شهروندان استرالیایی‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند اهدای پلاسما هستند و حدود 1.5 میلیون نفر از شهروندان این کشور در سال به داروهای مشتق‌شده از پلاسما نیاز پیدا می‌کنند.

این میزان حدود 3.5 درصد از جمعیت هدف در این کشور را در بر می‌گیرد.

سارا کوربیت، مادر چارلی که از 2 سالگی به دلیل ابتلا به عفونت‌های مغزی زندگی‌اش به داروهای خاص وابسته شده است، می‌گوید: اتفاقی که برای ما افتاد، وحشتناک بود و چارلی اکنون نیازمند به داروهایی است که از پلاسما ساخته می‌شود.

 او ادامه می‌دهد که فرزندم تا آخر عمر به این مکمل‌ها احتیاج دارد و امیدوارم که مردم به اهدای پلاسما ادامه دهند و بدانند که چه تاثیر عظیمی بر زندگی دیگران می‌گذارند.

از سوی دیگر، پلاسما حاوی پروتئین‌هایی است که از رشد سلول‌ها حمایت می‌کنند و طبق گزارش‌ها، این نوع از پلاسما به نجات جان 17 درصد از زنان باردار استرالیایی کمک می‌کند.

برت کینگ،‌ یکی از مدیران مراکز ملی صلیب سرخ لایف بلاد، در این‌باره می‌گوید: پلاسما ابزار قدرتمندی برای درمان است. در حقیقت، بیش از نیمی از خون اهدایی افراد، از پلاسما تشکیل شده و این خلاف اهدای خون سنتی است.

در این گزارش آمده است، پلاسما بخش قدرتمندی از خون ماست که در 18 درمان حیات‌بخش نقش حیاتی بازی می‌کند. این درمان‌ها از کودکان در برابر آبله مرغان، یا از افراد در برابر سوختگی‌های شدید و بیماری‌های مرتبط با خون حمایت می‌کند.

ای‌بی‌سی نیوز در ادامه می‌نویسد که خون و پلاسما اهدایی برای آزمایش و پالایش به چهار مرکز در استرالیا فرستاده می‌شود. اما آنچه باعث نگرانی شده آن است که شهروندان این کشور این نیاز را دست کم گرفته‌اند و اهدای پلاسما را فراموش کرده‌اند.

کات استون، یکی از مدیران مرکز لایف بلاد با اشاره به آخرین نظرسنجی انجام شده در این کشور، می‌گوید: سه‌چهارم از استرالیایی‌ها نمی‌دانند که از هر سه نفر، یک نفر در طول زندگی خود به خون اهدایی نیاز دارد و بسیاری از آنان بر این باورند که حداقل سه برابر نیاز موجود در این کشور، اهداکننده خون و پلاسما وجود دارد.

استون در ادامه تاکید می‌کند: نسبت به 10 سال گذشته سه میلیون استرالیایی به جمعیت هدف اضافه شده اما تعداد اهداکنندگان تغییری نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *