کمپینی برای افزایش اهدای پلاسما در آمریکا

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا از راه‌اندازی کمپینی برای ترغیب شهروندان این کشور برای اهدای خون و پلاسما خبر داد.

به گزارش وب‌سایت خبری هیل، با شیوع ویروس کووید-19، ذخایر خون و پلاسما در آمریکا به‌شدت کاهش یافته است؛ از همین رو وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا دست به ابتکار عمل جدیدی برای جبران کمبود موجود در این کشور زده است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی این وزراتخانه، این کمپین با نام «اهدا=زندگی» از ماه اگوست شروع به کار خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که ذخایر خونی و پلاسما در ایالات متحده آمریکا در طول اپیدمی کووید-19 به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسیده است. طبق گزارش‌ها پس از کم‌شدن ویروس کرونا، برخی از ایالات‌های آمریکا توانسته‌اند که کمبود ذخایر خون و پلاسمای خود را جبران کنند، اما در بسیاری از مناطق، مسئولان محلی در تلاش هستند تا مردم را تشویق به اهدای خون و پلاسما کنند.

به گفته وزارت بهداشت آمریکا، در حال حاضر خون و پلاسما به‌طور مداوم برای نجات جان بیماران استفاده می‌شود و این کمپین درصدد است تا کمبودهای کنونی را از بین ببرد.

هدف این کمپین افزایش آگاهی در مورد اهمیت اهدای خون و پلاسما و همچنین تشویق آمریکایی‌ها به اهدای منظم و مستمر است.

در این گزارش آمده است که در هر 2 ثانیه در ایالات متحده، یک نفر برای جراحی، درمان سرطان، زایمان، کم خونی، صدمات جدی و اختلالات خونی به خون یا داروهای مشتق‌شده از پلاسما نیاز دارد.

از سوی دیگر، پلاسمای خام حدود نیم درصد صادرات کل آمریکا را شامل می‌شود که معادل 12.5 میلیارد دلار یعنی معادل یک‌سوم کل صادرات غیرنفتی ایران در سال است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، مصرف جهانی درمان‌های مشتق از پلاسما در سال 2026 به رقمی بیش از 50 میلیارد دلار می‌رسد و در این دوره چهار ساله میزان رشد 7.2 درصدی را تجربه می‌کند.

این رشد مصرف ناشی از عواملی مانند افزایش جمعیت سالمندان، افزایش شیوع اختلالات ژنتیکی، ابتکارات دولتی برای پوشش بیشتر، افزایش تقاضای آلبومین، افزایش کاربرد پروتئین‌های درمانی پلاسما در درمان بیماری‌ها، افزایش استفاده از ایمونوگلوبولین و افزایش اختلالات خودایمنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *