دکتر آرش ممدوحی‌نیا: به دو آفت تولیدنمایی و حمایت‌نمایی گرفتار شده‌ایم

مدیرعامل شرکت دایا آرین دارو معتقد است که تولیدکنندگان واقعی صنایع دارویی کشور تنها می‌خواهند که سدی در برابرشان ایجاد و یا در مقابل حرکت‌شان سنگ‌اندازی نشود.

دکتر آرش ممدوحی‌نیا، از مدیران فعال در صنعت پلاسما، با اشاره به آفت‌های حوزه تولید یعنی همان تولیدنمایی و حمایت‌نمایی، گفت: به نظر می‌رسد که حمایت‌ها از تولید دانش‌بنیان در کشور ما دچار دو آفت شده است؛ از یک سو برخی شرکت‌های‌ مدعی تولید یا مدعی دانش‌بنیان بودن، در واقع تولیدنمایی یا دانش‌نمایی می‌کنند.

او افزود: این مسئله به نقطه‌ای رسیده است که اکنون بسته‌بندی ساده دارویی به‌عنوان تولید مطرح می‌شود و تولیدکننده آن به‌دنبال استفاده از مساعدت‌ها و محدودسازی واردات اقلام مشابه است.

مدیرعامل شرکت دایا آرین دارو در ادامه تاکید کرد: از سمت سیاست‌گذاران هم شاهد بحث حمایت‌نمایی هستیم؛ یعنی سازمان‌های متولی، بدون استراتژی مدون، برنامه‌ریزی راهبردی و صرفا با حرف، وعده حمایت می‌دهند، اما در عمل دست‌شان برای یاری تولیدکنندگان خالی است.

دکتر ممدوحی‌نیا گفت: ماهیت کار دانش‌بنیان و کارآفرینی، مانند خودرویی است که با انرژی حاصل از انگیزه‌های درونی و سرمایه‌های محدود در حال حرکت است و سیاست‌گذار تنها باید مسیر هموار کند و نیاز نیست که نقش عاملیت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *