آشنایی با وظایف و خدمات بخش روابط عمومی مراکز دایا آرین دارو

شرکت دایا آرین دارو، یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های است که در جمع‌آوری پلاسما و تولید داروهای مشتق‌شده از آن به‌طور گسترده در تهران فعالیت می‌کند.

نخستین مرکز جمع‌آوری پلاسما این شرکت در سال 1390 در شهر ری آغاز به کار کرد. این شرکت پنج سال بعد دومین مرکز خود را در شهریار افتتاح کرده و قصد دارد در آینده نزدیک مراکز دیگری در نقاط مختلف ایران راه‌اندازی کند.

برای پشبرد اهداف دایا آرین دارو، این شرکت در بخش روابط عمومی فعالیت‌های ویژه‌ای انجام می‌دهد. این بخش، از دو قسمت خارجی و داخلی تشکیل شده است.

کارشناسان روابط عمومی در بخش خارجی در ایستگاه‌ها و معابر پر رفت‌وآمد شهر به افراد سالم و در رده سنی بین 18 تا 60 سال، توضیحاتی اجمالی راجع به پلاسما می‌دهند و همچنین تفاوت بین اهدای پلاسما با اهدای خون برای دعوت‌شدگان تشریح می‌شود.

پرسنل دایا آرین دارو به‌دلیل عدم آگاهی عموم مردم از اهدای پلاسما، توضیحات کاملی درباره پلاسما و کاربرد و فواید آن نیز به شهروندان ارائه می‌دهند.

بعد از این توضیحات، افراد واجد شرایط که کارت شناسایی معتبر و زمان کافی دارند، به مرکز دایا می‌روند و بین 20 تا 30 دقیقه آزمایشات اولیه را انجام می‌دهند.

در این مرحله وظیفه کارشناسان روابط عمومی خارجی به پایان می‌رسد و ادامه کار به کارشناسان مستقر در مرکز سپرده می‌شود.

پس از مشخص شدن نتایج آزمایشات افراد، کارشناسان روابط عمومی داخلی با آنان تماس می‌گیرند و در صورت داشتن شرایط اهدا، از این افراد می‌خواهند که به یکی از 2 مرکز دایا آرین دارو مراجعه کنند.

پرسنل روابط عمومی داخلی در ماه 2 الی سه بار با افراد تماس می‌گیرند تا برای اهدای بعدی به مرکز مراجعه کنند. هر مراجعه‌کننده در سال می‌تواند تا 36 بار اهدای پلاسمای داشته باشد.

لازم به ذکر است که عدم مصرف دارو، مصرف مایعات کافی، خواب مناسب و خوردن وعده غذایی کامل از جمله شرایط اهدا هستند.

اهدای پلاسما به علت فواید پلاسما در درمان بیماری‌های نقص ایمنی و اختلالات خونریزی‌دهنده مانند هموفیلی تقاضای بالایی دارد. همچنین افزایش نیاز به داروهای مشتق‌شده از پلاسما مانند ایمونوگلوبین (IG)، فاکتورهای انعقادی و آلبومین اهمیت اهدای پلاسما را پررنگ‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *