افزایش تقاضا برای پلاسما؛ استرالیا دست به دامان شهروندان خود شد

تقاضا برای پلاسما در استرالیا به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است؛ تا جایی که مقامات این کشور برای جمع‌آوری پلاسمای مورد نیازشان از 50 هزار شهروند این کشور خواستند تا باردیگر پلاسما اهدا کنند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس از استرالیا، در حال حاضر بیش از پنج هزار استرالیایی از داروهای مشتق‌شده از پلاسما برای درمان استفاده می‌کنند و تقاضا برای این فرآورده‌ای خونی در سال گذشته در این کشور 13 درصد افزایش داشته است.

در این گزارش آمده است در سال گذشته تعداد بیشتری از شهروندان این کشور به بیماری نقض ایمنی مبتلا شده‌اند.

اکنون صلیب سرخ این کشور اعلام کرده است که برای رفع نیاز به پلاسما در سرتاسر کشور باید روزانه هزار و 600 شهروند اهدای پلاسما داشته باشند.

استورات چسنو، رئیس بخش برنامه پلاسمای Lifeblood، در این باره می‌گوید: تشخیص زودهنگام بیماری‌های جدی مانند سرطان باعث شده تا نیاز به پلاسمای انسانی روز به روز افزایش یابد.

او ادامه می‌دهد: ما بالاترین میزان اهدای دواطلبانه پلاسما را در جهان داریم اما همچنان تقاضا برای داروهای مشتق‌شده از پلاسما در حال افزایش است و هر هفته حدود 30 هزار دارو تولید می‌شود.

چسنو تاکید می‌کند: قوانین اهدای پلاسما به اندازه قوانین اهدای خون سختگیرانه نیست و ما از هفته آگاهی بین‌المللی پلاسما برای مقابله با تصورات غلط استفاده کردیم تا بگویم که افراد دارای خالکوبی هم می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

پلاسما قسمت مایع زرد رنگ و شفاف خون است. این بخش که حدود 55 درصد از خون را تشکیل داده معمولا برای افرادی که دچار تصادف، سوختگی، شوک، بیماری‌های شدید کبدی، نقص ایمنی و کمبود فاکتورهای انعقادی هستند، تجویز می‌شود.

اهمیت پلاسما و داروهای مشتق از آن زمانی پررنگ شد که در جنگ جهانی دوم افراد زیادی به آن نیاز پیدا کردند، در این زمان بود که صنعت پلاسما شکل گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *