بایوتست برای جمع‌آوری پلاسما در چک مجوز فعالیت گرفت

شرکت آلمانی بایوتست، یکی از شرکت‌های برتر فعال در صنعت پلاسما توانست مجوز فعالیت در جمهوری چک را دریافت کند.

به گزارش وب‌سایت خبری بلومبرگ، این شرکت آلمانی پس از توافق با سازمان بهداشت چک، چهاردهمین مرکز جمع‌آوری پلاسمای خود را در اروپا راه‌اندازی می‌کند.

مرکز جدید این شرکت در شهرک دانشگاهی در موراویای شرقی در منطقه زلین واقع شده است. این شهر هفت هزار و 500 نفر جمعیت دارد و تا مرز اسلواکی حدود 100 کیلومتر فاصله دارد.

مرکز جدید جمع‌آوری پلاسما بایوتست در نزدیکی دانشگاه توماس باتا و در یک مرکز خرید مدرن واقع شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این مرکز دارای سالن اهدای پیشرفته و مجهز به وای‌فای پرسرعت است و اهداکنندگان می‌توانند در زمان اهدا برنامه‌های نتفلیکس را تماشا کنند.

در برنامه این مرکز جمع‌آوری پلاسما آمده است که اهداکنندگان پلاسما هر هفته از دوشنبه تا شنبه هفته بعد می‌توانند پلاسمای خود را برای کمک به درمان بیماران خاص اهدا کنند.

رومن یاکوبک، مدیرعامل این مرکز گفت: با احداث این مرکز 10 شغل جدید ایجاد شده است.

شرکت بایوتست نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این مجموعه به توسعه برنامه‌ریزی شده خود برای راه‌اندازی مراکز جدید در اروپا ادامه خواهد داد. هدف این توسعه افزایش ظرفیت جمع‌آوری پلاسما عنوان شده است.

هرنیک اوهم، یکی از مدیران اروپایی این شرکت آلمانی گفت: کمبود پلاسما چالش بزرگی برای تولیدکنندگان داروهای پروتئینی مشتق از پلاسماست. با راه‌اندازی این مرکز جدید ما از بیماران محافظت خواهیم کرد و همچنین از تیم متعهد و اهداکنندگان فعلی و آینده برای خستگی‌ناپذیرشان تشکر می‌کنیم.

طبق گزارش‌های منتشر شده، شرکت بایوتست ارائه‌کننده داروهای مشتق از پلاسما و داروهای بیولوژیکی است و در سراسر جهان عمدتاً در زمینه‌های ایمونولوژی بالینی، هماتولوژی و مراقبت‌های ویژه پزشکی فعالیت دارد.

این شرکت از پلاسماهای جمع‌آوری شده ایمونوگلوبولین‌ها، فاکتورهای انعقادی و آلبومین تولید و به بازار عرضه می‌کند.

بایوتست در سراسر جهان بیش از 2 هزار کارمند دارد و سهام این شرکت در بورس اوراق بهادر آلمان به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *