خودکفایی در تولید فرآورده‌های مشتق از پلاسما

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران گفت: از افتخارات ما  آن است که حدود ۸۰ درصد مولکول‌های بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌شود و دومین کشور دنیا در تولید این محصولات هستیم؛ همچنین در تولید فرآورده‌های مشتق از پلاسما خودکفا بوده و تولید داخلی داریم و فرمول این فرآورده‌ها را طراحی و پایه‌گذاری کرده‌ایم.

بردیا فرزام‌فر در نشست خبری که در محل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران برگزار شد، گفت: محصولات بیوتکنولوژی تولید ایران به کشورهای همسایه، اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین صادر می‌شود و تکنولوژی ایران با کشورهای دیگر برای تولید این محصولات، قابل رقابت است.

اکبر عبداللهی اصل، رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران نیز در این نشست گفت: حدود یک چهارم بازار دارویی دنیا به سمت تولید محصولات بیوتکنولوژی پیش می‌رود.

او ادامه داد: واکسن‌ها، کیت‌ها، فرآورده‌های خونی و داروهای ام‌اس جزو محصولات بیوتکنولوژی است و لازم است این محصولات تحت پوشش بیمه قرار گیرند البته یکسری از آنها در طرح دارویار قرار داشته و زیر چتر حمایت بیمه‌ها هستند.

عبداللهی اصل تصریح کرد: نباید بیماران را از داروهای جدید دنیا که محصولات بیوتکنولوژی است، محروم کنیم لازم است سازمان‌های بیمه گر در این زمینه همکاری کنند.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران اضافه کرد: در حوزه بیوتکنولوژی بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد و حدود ۱۶ شرکت در حوزه دارو فعالیت می‌کنند.

عبداللهی اصل ادامه داد: سیاستگذاری در حوزه محصولات بیوتکنولوژی انجام شده و اکنون ۲۰ تا ۳۰ قلم دارو علاوه بر کیت، واکسن و فرآورده‌های خونی در کشور تولید می‌شود همچنین۸۰ درصد اقلام دارویی بیوتکنولوژی تولید داخل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *