همکاری 15 ساله گریفولس برای جمع‌آوری پلاسمای مورد نیاز کانادا

شرکت اسپانیایی گریفولس به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاسمای خون و محصولات مرتبط با آن در اروپا، با سازمان انتقال خون کانادا (CBS) برای تامین و جمع‌آوری پلاسمای انسانی در این کشور قرارداد 15 ساله همکاری امضا کرد.

به گزارش رویترز، در خبر اعلام شده آمده است که این شرکت داروسازی اسپانیایی یک قرارداد 15 ساله قابل تجدید با سازمان ملی انتقال خون کانادا برای افزایش عرصه ایمونوگلوبولین‌ها (Ig) منعقد کرده است.

بر اساس این قرارداد گریفولس از پلاسمای خون جمع‌آوری شده برای تولید دارو استفاده می‌کند و پلاسمای مورد نیاز نیز از سرتاسر کانادا جمع‌آوری خواهد شد.

بنا بر گزارش رویترز، میزان استفاده از ایمونوگلوبولین‌ها در کانادا به شدت بالاست و حدودا 85 درصد از نیاز خود را از خارج این کشور وارد می‌کند. طبق گزارش‌ها، نیاز این کشور سالانه بین پنج تا هشت درصد افزایش می‌یابد.

چندی پیش اتحادیه کارگری کانادا اعلام کرده بود که سازمان انتقال خون این کشور به دنبال امضای معامله سری با یک شرکت جهانی تولید پلاسما در این کشور است تا بتواند پلاسمای جمع‌آوری‌شده در کانادا را خریداری کند.

در این خبر آمده بود که این اقدام دولت کانادا،‌ نه تنها اعتماد عمومی به این سازمان را تضعیف می‌کند، بلکه تهدیدی برای شبکه اهداکنندگان داوطلبانه خون و پلاسمای این کشور به‌شمار می‌رود و ایمنی بیماران را نیز به خطر می‌اندازد.

بسیاری از کارشناسان در این کشور بر این باورند که خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاسما باید از طریق اهدای داوطلبانه و بدون پرداخت پول جمع‌آوری شود.

آنان می‌گویند که معامله‌ای که توسط سازمان انتقال خون کانادا انجام می‌شود، باعث گسترش و تثبیت تجارت پلاسما در تمامی این کشور می‌شود و این اقدام شبکه جمع‌آوری داوطلبانه پلاسما در این کشور را تضعیف می‌کند.

گریفولس یک شرکت چندملیتی است که در زمینه داروسازی و تولید مواد شیمیایی فعالیت می‌کند. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاسمای خون و محصولات مرتبط با آن، شامل ایمونوگلوبولین، آلبومین و فاکتور هشت در اروپا شناخته می‌شود.

این شرکت که دفتر اصلی آن در بارسلونا واقع شده است، در سال 2015 میلادی رقمی بالغ بر 3.93 میلیون یورو درآمد داشته است. سود خالص این شرکت اسپانیایی 532 میلیون یورو است و بیش از 21 هزار نفر در سراسر اروپا و آمریکا پرسنل فعال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *