ورود بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاسمای خون اروپا به خاورمیانه

شرکت اسپانیایی گریفولس به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاسمای خون و محصولات مرتبط با آن در اروپا، برای ورود به بازار خاورمیانه با وزرات بهداشت مصر قرارداد همکاری امضا کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری egypttoday، کابینه قاهره قراردادی که بین وزرات بهداشت این کشور و شرکت اسپانیایی گریفولس برای جمع‌آوری و پردازش پلاسما امضا شده بود را تصویب کرد.

این شرکت اسپانیایی و نیروهای مسلح مصر در ماه اکتبر نخستین مرکز جمع‌آوری یکپارچه پلاسما در آفریقا و خاورمیانه را در شهر جیزه این کشور افتتاح کرده بودند.

به گفته سخنگوی ارتش مصر، هدف از راه‌اندازی این مرکز خودکفایی در تولید داروهای بیولوژیکی مشتق‌شده از پلاسماست.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط وزات بهداشت مصر، در مراکز اهدای پلاسمای خون که به‌طور رسمی از جولای 2020 راه‌اندازی شده‌اند، حدود چهار هزار و 400 اهداکننده ثبت نام کرده‌اند.

این پروژه ملی بخشی از طرح دفتر ریاست‌جمهوری مصر بود که با هدف دستیابی به داروهای مشتق‌شده از پلاسما در سال جاری میلادی در این کشور اجرایی شده بود.

وزارت بهداشت مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه به‌دنبال درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های مربوط به کبد، کلیه و سوختگی است و در این راستا 6 مرکز جمع‌اوری پلاسما را راه‌اندازی کرده است.

در این گزارش آمده است، امضای قرارداد با وزرات بهداشت مصر در حقیقت نخستین تلاش شرکت گریفولس برای ورود به بازار خاورمیانه محسوب می‌شود.

گریفولس یک شرکت چندملیتی است که در زمینه داروسازی و تولید مواد شیمیایی فعالیت می‌کند. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاسمای خون و محصولات مرتبط با آن، شامل ایمونوگلوبولین، آلبومین و فاکتور هشت در اروپا شناخته می‌شود.

این شرکت اسپانیایی که توسط خانواده گریفولس کنترل می‌شود، در زمان همه‌گیری کووید19 به شدت آسیب دید، چرا که مجموعه پلاسماهای خون آن که ماده اولیه داروهایش محسوب می‌شود، تماما از بین رفت، و این شرکت مجبور شد مراکز خود را تعطیل کند.

شرکت گریفولس در زمینه ساخت دستگاه‌ها، ابزار و تجهیزات پزشکی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

این شرکت که دفتر اصلی آن در بارسلونا واقع شده است، در سال 2015 میلادی رقمی بالغ بر 3.93 میلیون یورو درآمد داشته است. سود خالص این شرکت اسپانیایی 532 میلیون یورو است و بیش از 21 هزار نفر در سراسر اروپا و آمریکا پرسنل فعال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *