گامی جدید برای کمک به صنعت پلاسما در بریتاینا؛ راه‌اندازی دستگاه‌های ویژه زنان

مرکز خون و پیوند انگلستان برای افزایش جمع‌آوری پلاسما در این کشور از دستگاه‌های جدیدی استفاده می‌کند که مناسب زنان هستند.

به گزارش وب‌سایت این مرکز، مراکز جمع‌آوری پلاسما در بریتانیا در حال مجهزشدن به دستگاه‌های پلاسما فرزیس هستند که برای اهدای زنان این کشور مناسب‌ترند و به گزارش این مرکز، با استفاده از این دستگاه‌ها تعداد اهداکنندگان زن در این کشور دو برابر می‌شود.

مدیران مراکز جمع‌آوری بر این باورند که به دلیل محدودیت‌های موجود در دستگاه‌ها زنان تمایلی زیادی به اهدای پلاسما ندارند و تنها حدود ۶ درصد از نزدیک به پنج هزار اهداکننده در سه مرکز ریدینگ، بیرمنگام و لندن را زنان تشکیل می‌دادند.

بر اساس این گزارش، طبق تنظیمات دستگاه‌های موجود در مراکز جمع‌آوری اهدا اکثر زنان به دلیل قد و وزن، مناسب اهدا تشخیص داده نمی‌شدند اما در دستگاه‌های جدید این معیارها فرق کرده است و اکثر زنان بریتانیایی می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

همچنین با استفاده از این دستگاه‌ها، هر اهداکننده به‌جای صرف زمان 45 دقیقه تنها 35 دقیقه در مراکز اهدا حضور خواهد داشت.

کریستینا لیور، مدیر مرکز اهدای پلاسما در تویکنهام بریتانیا می‌گوید که دستگاه‌های جدید برای زنان مناسب هستند و تعداد اهداکنندگان زن را افزایش می‌دهد.

او ادامه‌ می‌دهد تا پیش از این زنان زیادی به مرکز ما مراجعه می‌کردند اما به دلیل معیارهای موجود،‌ مرکز را ناامیدانه ترک می‌کردند.

در این گزارش آمده است که در بریتانیا سالانه 17 هزار نفر به دلیل اختلالاتی مانند نقص ایمنی اولیه، بیماری‌های خودایمنی، نارسایی‌های عصبی-عضلانی و کم خونی تحت درمان با ایمونوگلوبولین قرار می‌گیرند.

بریتانیا بیش از 20 سال است که به واردات ایمونوگلوبولین متکی است اما آژانس تنظیم مقررات دارویی و محصولات بهداشتی این کشور سال گذشته اعلام کرد که مراکز درمانی این کشور می‌تواند برای تولید ایمونوگلوبولین‌ها دوباره فرآیند اهدای پلاسما را آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *