گام بلند عربستان برای تولید داروهای مشتق‌شده از پلاسما

عربستان‌سعودی برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز 2030 گامی بلند برای تولید داروهای استحصال شده از پلاسمای انسانی برداشت.

به گزارش وب‌سایت زاویا عربستان، شرکت «آلفا فارما» عربستان که یک شرکت داروسازی پیشرو سعودی است و در زمینه تولید داروهای ژنریک فعالیت می‌کند، با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آلمانی «بایو تست» به نخستین شرکتی در حوزه کشورهای خلیج فارس تبدیل می‌شود که می‌تواند از پلاسمای جمع‌آوری شده، داروهای نهایی تولید کند.

در این گزارش آمده است که امضای این قرارداد گامی استراتژیک از سوی ریاض محسوب می‌شود و محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، یکی از حامیان بزرگ این طرح به‌شمار می‌رود. او مشوق‌های را برای تولیدکنندگان داخلی درنظر گرفته است تا آنان بتوانند داروهای حیاتی را تولید و بومی‌سازی کنند.

بر این اساس، شرکت آلفا فارما به نخستین شرکتی در عربستان و خلیج فارس تبدیل خواهد شد که در زمینه تولید داروهای مشتق‌شده از پلاسما فعالیت می‌کند و می‌تواند در حوزه درمان‌های مبتنی بر پلاسما حرف نخست را بزند.

شیخ یاسر النقی، رئیس آلفا فارما و مدیرعامل مرکز بهداشتی «سیقالا» در این‌باره گفت: من مفتخرم که با بایوتست قرارداد امضا کردیم و این فرصت منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که آلفا فارما به اولین تولیدکننده درمان‌های نوآورانه مبتنی بر پلاسما در منطقه تبدیل شود.

در این گزارش آمده است که تا زمانی‌که زیرساخت‌های جدید راه‌انداری شود شرکت بایوتست با مرکز بهداشتی سیقالا در زمینه تامین و توزیع داروهای خاص همکاری خواهد کرد.

با امضای این قرارداد همکاری بایوتست دانش و تخصص فنی را به شرکت سعودی منتقل خواهد کرد و تا زمانی‌که آلفا فارما به تولیدکننده داروهای استحصا‌ل‌شده از پلاسما تبدیل شود، این داروها را در عربستان توزیع می‌کند.

چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی برنامه‌ای برای کاهش وابستگی عربستان سعودی به نفت، تنوع بخشیدن به اقتصاد آن و توسعه بخش‌های خدماتی مانند بهداشت، آموزش، زیرساخت، تفریحی و گردشگری است. اهداف آن عبارتند از تقویت فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری، افزایش تجارت غیرنفتی بین کشورها از طریق کالاها و محصولات مصرفی و افزایش هزینه‌های دولت برای تجهیزات نظامی، تجهیزات تولید و مهمات.

جزئیات این چشم‌انداز در 25 آوریل 2016 توسط شاهزاده محمد بن‌سلمان اعلام شد. طرح‌ها شامل 80 پروژه هستند که هر کدام از 3.7 تا 20 میلیارد دلار هزینه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *