گسترش فعالیت‌های گریفولس در حوزه صنعت پلاسما

شرکت اسپانیایی گریفولس به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاسمای خون و محصولات مرتبط با آن، برای گسترش فعالیت‌های خود یک کارخانه تخصصی جدید در دوبلین را راه‌اندازی کرد.

به گزارش رویترز، گریفولس که از سال 2012 حدود 300 میلیون یورو در ایرلند سرمایه‌گذاری کرده است، اکنون به‌دنبال افزایش فعالیت‌هایش در این کشور است.

این شرکت 19 اکتبر رسما پالایشگاه خود را افتتاح کرد و طبق گزارش‌ها این مجموعه بر تولید آلبومین متمرکز خواهد بود.

خون از اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از آنها، پلاسما است. پلاسما حدود 55 درصد از حجم خون را به خود اختصاص می‌دهد و از آلبومین به‌عنوان یکی از مهم‌‌ترین پروتئین‌های پلاسما خون یاد می‌شود.

در بیانیه این شرکت آمده است که به همین منظور این شرکت 300 نفر دیگر را استخدام خواهد کرد و تا 2 سال آینده تعداد کارکنانش در سایت دوبلین به 500 نفر خواهد رسید.

گریفولس یک شرکت چندملیتی است که در زمینه داروسازی و تولید مواد شیمیایی فعالیت می‌کند. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاسمای خون و محصولات مرتبط با آن، شامل ایمونوگلوبولین، آلبومین و فاکتور هشت در اروپا شناخته می‌شود.

این شرکت به غیر از سایت دوبلین، چهار سایت دیگر در بارسلونا، کارولینای شمالی، کالیفرنیا و آلمان دارد.

این شرکت اسپانیایی که توسط خانواده گریفولس کنترل می‌شود، در زمان همه‌گیری کووید 19 به شدت آسیب دید، چرا که مجموعه پلاسماهای خون آن که ماده اولیه داروهایش محسوب می‌شود، تماما از بین رفت، و این شرکت مجبور شد مراکز خود را تعطیل کند.

شرکت گریفولس در زمینه ساخت دستگاه‌ها، ابزار و تجهیزات پزشکی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.

این شرکت که دفتر اصلی آن در بارسلونا واقع شده است، در سال 2015 میلادی رقمی بالغ بر 3.93 میلیون یورو درآمد داشته است. سود خالص این شرکت اسپانیایی 532 میلیون یورو است و بیش از 21 هزار نفر در سراسر اروپا و آمریکا پرسنل فعال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *